Notowane od początku 2017 r. ożywienie globalnego popytu na produkty mleczarskie wpływa stymulująco na wzrost przychodów polskiej branży mleczarskiej z eksportu tego asortymentu. W okresie styczeń–lipiec 2017 r. wartość wywozu produktów mleczarskich z Polski ukształtowała się na poziomie 1,2 mld EUR, o 40% wyższym niż przed rokiem.

Jednocześnie wydatki poniesione na zakup tych artykułów poza granicami naszego kraju wzrosły o 10%, do 550 mln EUR. Dodatnie saldo handlu zagranicznego produktami mleczarskimi w okresie pierwszych siedmiu miesięcy 2017 r. wyniosło 694 mln EUR i było o 78% większe niż w tym samym okresie 2016 r.

Na przełomie sierpnia i września 2017 r. krajowe ceny zbytu masła wykazywały dalszy wzrost. W zakładach mleczarskich objętych monitoringiem Zintegrowanego
Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej MRiRW w dniach 28.08 – 3.09.2017 r. masło w blokach zbywano po 25,04 zł/kg, o 2,5% drożej niż tydzień wcześniej. Cena
masła konfekcjonowanego osiągnęła poziom 26,11 zł/kg, o 2% wyższy niż w poprzednim notowaniu.

Oba rodzaje masła były o 8% droższe niż miesiąc wcześniej. W porównaniu z cenami sprzed roku masło konfekcjonowane było droższe o 67%, a masło w blokach o 74% droższe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię