Zrobiliśmy krótką analizę ogloszeń samochodu Opel Frontera. Jest to uniwersalne auto szosowo-terenowe. Produkowany w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych. Samochód, który niewątpliwie przydałby się w każdym gospodarstwie rolnym. Stosunkowo tani w zakupie i późniejszym utrzymaniu, a napęd na 4 koła to niewątpliwy jego atut.
Samochód produkowany był w okresie od 1991 do 2003. Silniki Frontery miały pojemności od 2.0 do 3.2 litra i moce od 100 KM do 205 KM. Frontera była oferowana zarówno z silnikami benzynowymi jak i silnikami diesla:
1) silniki benzynowe:
– 2,0 l (115 KM)
– 2,2 l 16V (136 KM)
– 2,4 l (125 KM)
2) diesel:
– 2,3 l TD (100 KM)
– 2,5 l TD (115 KM)
– 2,8 l TD (113 KM)
Na portalach z ogłoszeniami można znaleźć te samochody bez większego problemu.
Jeden z portali ogłoszeniowych oferuje w sumie 178 sztuk tych samochodów, wesji A – 75 szt. (produkowane od 1991-1998) oraz B – 103 szt. (produkowane 1998-2003).
Fronterę z 1993 r., z silnikiem 2,0 benzyna i zainstalowaną instalacją gazową możemy już kupić za kowtę 3,6 zł.
Średnia cena wersji A waha się w przedziale cenowym 6-7 tys. zł. Najdroższa oferta tej wersji to samochód z 1999 r., z silnikiem 2,2 benzyna i zainstalowaną instalacją gazową oraz zawieszeniem off road, kosztuje niespełna 11 tys. zł.
Wersję B możemy znaleźć już od kwoty 6 tys. zł, jednakże jest to wersja angielska – 2,2 DTI, rok produkcji 2002. Najdroższa oferta jaką znaleźliśmy to samochód z 2003 r., z silnikiem 2,2 DTI oraz przebiegiem niespełna 76 tys. km i bogatej wesji Olympus za kwotę 20 tys zł.
Średnia cena Frontery w wersji B oscyluje w granicy ok. 13 tys zł.