0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

sobota, 7 grudnia, 2024
0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

    Gatorem przy żubrze

    Najnowsze

    Pojazdy użytkowe John Deere Gator będą wykorzystywane w ścisłym rezerwacie przyrody w Białowieskim Parku Narodowym. Władze Parku zakupiły 4 egzemplarze elektrycznie napędzanych pojazdów Gator TE 4×2.

    Teren Białowieskiego Parku Narodowego to jeden z ostatnich w Polsce i Europie obszarów, na których zachowała się dziewicza puszcza. Aby ją chronić ustanowiono tam ścisły rezerwat przyrody. Restrykcje są tak mocne, że nawet pracownicy Parku nie tylko nie mogą poruszać się po nim pojazdami wykorzystującymi napęd spalinowy, ale także używać narzędzi w postaci np. spalinowych pilarek.

    – Dlatego elektryczne Gatory TE 4×2 wyposażyliśmy w specjalne przetwornice prądu umożliwiające osiągnięcie napięcia 230 V z akumulatorów 48 V. Dzięki temu możliwe jest użycie  np. pilarek elektrycznych i wyciągarek – informuje Robert Łoza Turf Sales Representative John Deere Polska. – Takie wyposażenie znacznie ułatwi pracę strażnikom Parku, którzy do tej pory poruszali się po jego terenie np. na rowerach lub wozach konnych i używali pił ręcznych, co było nie lada wyzwaniem jeśli trzeba było usunąć z drogi np. powalone stuletnie drzewo – dodaje.

    John Deere Gator TE 4×2 to pojazd użytkowy napędzany silnikiem elektrycznym, ważący 409 kg. Silnik cechuje się mocą na tym samym poziomie co w modelach z napędem spalinowym.

    Pojazd jest przydatny wszędzie tam, gdzie dba się o środowisko lub wymaga cichej, bezemisyjnej pracy. Model wyposażony jest w 8 akumulatorów zasilających jego 48-woltową instalację elektryczną, dzięki czemu może pracować przez cały dzień bez przerwy osiągając zasięg nawet do 50 km.

    Nowa skrzynia ładunkowa Deluxe Cargo Box ma pojemność 460 l (nie licząc dostępnych przedłużeń) oraz i podnośnik z ręcznym siłownikiem gazowym lub opcjonalnym mechanicznym. Jej trwała podłoga jest wykonana ze stali pokrytej warstwą ochronną poliuretanu, natomiast boki zrobiono z kompozytu polipropylenowego wzmocnionego 15-procentową domieszką szkła, co eliminuje problemy z korozją i wgnieceniami, a jednocześnie zmniejsza poziom hałasu. Ponadto dodając praktyczne przedłużenia boczne, można podnieść wysokość burty do 610 mm i niemal dwukrotnie zwiększyć objętość skrzyni do 920 litrów. Zdemontowanie boków pozwala także w kilka minut przekształcić skrzynię ładunkową w płaską platformę, przydatną do transportu dłuższych lub większych przedmiotów.

    Model można wyposażyć w opony o niskim nacisku na podłoże, dzięki czemu pojazd Gator TE może wykonywać ciężką pracę bez ugniatania i zdzierania murawy.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Będzie II nabór wniosków o na wymianę pokryć dachowych w gospodarstwach

    Zainteresowani wsparciem na wymianę w gospodarstwach rolnych pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest z dofinansowaniem będą się mogli...

    Więcej artykułów