Niemieccy i francuscy rolnicy kupują najwięcej ciągników w UE

Najnowsze

Rząd przyjął trzy projekty ustaw złożone przez ministra rolnictwa

Na dzisiejszym posiedzeniu Rada Ministrów przyjęła trzy projekty ustaw przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi...

Podpalacz w rękach Policji

Hrubieszowscy policjanci zatrzymali 30-letniego mieszkańca gminy Werbkowice, który dwukrotnie podpalił bele słomy znajdujące się na polu...

Stypendia pomostowe szansą dla tysiąca studentów i doktorantów

W dniu 4 grudnia br., w Warszawie odbyła się inauguracja XVIII edycji Programu Stypendiów Pomostowych. W...

Z analiz Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych (PIGMiUR) na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wynika, że sprzedaż nowych ciągników mierzona liczbą ich rejestracji była w 2018 r. mniejsza niż rok wcześniej. Liczba rejestracji nowych ciągników zmniejszyła się o 16,5% w porównaniu z 2017 r. do prawie 9,1 tys. sztuk. Należy jednak mieć na uwadze, że stosunkowo wysoka sprzedaż w 2017 r. w porównaniu z 2016 r. częściowo wynikała ze zmian wymogów homologacyjnych. Część dystrybutorów przed końcem roku rejestrowała na siebie ciągniki, które nie spełniały nowych norm, żeby potem sprzedawać je jako sprzęt używany. W 2018 r. w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano natomiast wzrost liczby rejestracji nowych przyczep rolniczych (o 6,8% do ponad 5 tys. sztuk).

Podobne zmiany w liczbie rejestracji nowych ciągników były obserwowane również w większości innych krajów europejskich. Z danych European Agricultural Machinery Association (CEMA) wynika, że w 2018 r. łączna liczba rejestracji nowych ciągników w Europie zmalała o 9,6% w porównaniu z rokiem poprzednim do 177,3 tys. sztuk, w tym ciągników rolniczych o 12,2% do 146,9 tys. sztuk.

Spadek liczby rejestracji nowych ciągników rolniczych częściowo wynikał z gorszych uwarunkowań produkcji rolnej. Z drugiej strony warto zauważyć, że w 2017 r. odnotowano stosunkowo dużą liczbę rejestracji w krajach europejskich, co w istotnym stopniu było następstwem skokowego wzrostu rejestracji w grudniu 2017 r., tj. w okresie bezpośrednio poprzedzającym wejście w życie nowych przepisów homologacyjnych. Stąd też spadek liczby rejestracji w 2018 r. w porównaniu z 2017 r. był stosunkowo duży.

Z danych CEMA wynika, że w Europie w 2018 r. zarejestrowano łącznie 137,5 tys. sztuk nowych ciągników o mocy silnika powyżej 50 KM oraz 39,8 tys. sztuk ciągników o mniejszej mocy silnika.

Liczba rejestracji nowych ciągników we Włoszech zmalała w porównaniu z 2017 r. o 18,8% do 18,4 tys. sztuk, w Niemczech o 18,3% do 27,2 tys. sztuk, we Francji o 9,3% do 24,7 tys. sztuk, a w Hiszpanii o 8,8% do 11,4 tys. sztuk. W Holandii w 2018 r. zarejestrowano o 6,4% więcej ciągników niż rok wcześniej, natomiast w Wielkiej Brytanii i Belgii wzrost liczby rejestracji był symboliczny.

- Reklama -
Kalendarz Rolniczki 2020

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię

Czytaj również

Miał rozkawałkowaną sarnę i sidła. Nie przyznał się do kłusownictwa

Ryccy kryminalni zatrzymali 50-latka, który dokonał nielegalnego pozyskania sarny. Funkcjonariusze w jego miejscu zamieszkania zabezpieczyli...

Ardanowski: będzie specustawa, która wreszcie umożliwi przeprowadzenie odstrzału dzików

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski uczestniczył dziś w Walnym Zgromadzeniu Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej.Poruszane...

80-letni kierowca mercedesa uderzył w ciągnik rolniczy [zdjęcia]

Na drodze krajowej nr 32 pomiędzy Ptaszkowem i Kotowem doszło do wypadku. Zderzyły się ciągnik rolniczy i samochód osobowy.

UWAGA! Ktoś podszywa się pod pracowników ARiMR

ARiMR w wydanym komunikacie informuje, że zgłosiły się osoby, którzy otrzymały e-maile będące rzekomo wysyłane przez pracowników ARiMR.Wiadomości...

Więcej artykułów