Z danych Polskiej Izby Paliw Płynnych wynika, że zmiany na światowych rynkach i w krajowym hurcie rafineryjnym dają pole do dalszych obniżek – jeśli ew. mrozy nie podwyższą ceny oleju napędowego, który, zawierając znaczną ilość biokomponentów, będzie wtedy wymagał odpowiednich dodatków.
W porównaniu z początkiem lipca br., czyli tegorocznym szczytem cenowym, paliwo do silników wysokoprężnych [olej napędowy, czyli popularny diesel, na którym funkcjonują głównie floty pojazdów transportowych, generujący ok. ¾ polskiego rynku paliwowego] jest obecnie tańsze o 58 gr/l, paliwo do silników o zaponie iskrowym [czyli popularna benzyna 95-oktanowa, na której jeżdżą głównie pojazdy prywatne, generująca ok. 1/4 polskiego rynku paliwowego] o 72 gr/l, a autogaz droższy o 18 gr/l. W porównaniu z sytuacją sprzed roku, czyli przedświątecznym, 3. tygodniem grudnia 2014 r. ON jest dziś na polskich stacjach paliw tańszy o 80 gr/l, Pb95 o 75 gr/l, a LPG o 52 gr/l.
Na tydzień przed Bożym Narodzeniem 2015 r. najtańszy olej napędowy mają stacje w woj. śląskim: 4,04 zł/l (-14 gr/l od 11 grudnia). Najdroższy zachodniopomorskie: 4,25 zł/l (-6 gr/l). Największe zmiany to podkarpackie: -14 gr/l, przy średniej 4,08zł/l.
W woj. dolnośląskim sprzedają najtańszą benzynę: średnia 4,14 zł/l (-11 gr/l); a zachodniopomorskim najdroższą: 4,37 zł/l (-7 gr/l). Największe zmiany to kujawsko-pomorskie: -12 gr/l, przy średniej 4,29zł/l.
Stacje dolnośląskie to również najtańszy autogaz: 1,96 zł/l (-6 gr/l). Najdroższe jest to alternatywne paliwo w woj. zachodniopomorskim: 2,11 zł/l (-1 gr/l). Największe zmiany to małopolskie: -8 gr/l przy średniej 2,01 zł/l.
Zobacz również:
Będzie większy zwrot podatku za paliwo rolnicze
MRiRW: Wspieranie zakupu maszyn tego samego typu – niezasadne