Jak informuje Polska Izba Paliw Płynnych – hurtowe podwyżki w cennikach polskich rafinerii dotarły na stacje. Średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach w piątek, 11 września ukształtowały się na poziomie 4,34 zł/l ON; 4,63 zł/l Pb95 i 1,81 zł/l dla LPG*. Przez ostatnie 7 dni olej napędowy notuje więc +3 gr/l, benzyna -4 gr/l, a autogaz -2 gr/l.
Wyhamowanie spadków cen detalicznych (w zeszłym tygodniu notowaliśmy bowiem na stacjach -6 gr/l dla ON, -6 gr/l Pb95 i -3 gr/l LPG) nie oznacza zwiększenia marży detalicznej polskich stacji na sprzedawanym paliwie. Średnia 2015 r. utrzymuje się na poziomie 2% ceny 1 litra paliwa.
W porównaniu z początkiem lipca br. ceny detaliczne ON są niższe o 38 gr/l, a Pb95 spadły już o 35 gr/l, autogaz zaś jest tańszy o 3 gr/l.
Zmniejsza się głębokie ostatnio zróżnicowanie cen obu podstawowych paliw. Dziś olej napędowy średnio jest tańszy od benzyny o 29 gr/l, podczas gdy jeszcze pod koniec sierpnia było to ok. 40 gr/l. W początkach czerwca było to tylko o ok. 11 gr/l, a w marcu paliwo dieslowskie (3/4 rynku w Polsce – jako że to podstawowe paliwo flot) było wyraźnie droższe od tego do silników o zapłonie iskrowym, stosowanych głównie w pojazdach prywatnych.
Najtańszy olej napędowy mają tradycyjnie stacje w woj. śląskim: 4,23 zł/l (+5 gr/l od 4 września). Najdroższy zachodniopomorskie: 4,46 zł/l (+1 gr/l – to najmniejsze wzrosty przez ostatnie 7 dni). Największe zmiany to małopolskie: +6 gr/l, przy średniej 4,27 zł/l.