Firmie Fendt udało się nadal zwiększać swoją liczbę sprzedanych maszyn i udział w rynku w Europie i na świecie, zarówno jeżeli chodzi o ciągniki, jak i cały program Fendt Full Line. Peter-Josef Paffen, Wiceprezes ds. marki Fendt na obszar EME i Prezes Zarządu AGCO/Fendt, był zadowolony ze stabilnego wzrostu marki i 2 lipca 2019 r. podczas międzynarodowej konferencji prasowej AGCO/Fendt na Fendt Forum w Marktoberdorf Fendt przedstawił swoją wizję odnośnie pozycji marki w przyszłości.

„Otoczenie gospodarcze europejskiej branży maszyn rolniczych jest nadal sprzyjające”, powiedział Peter-Josef Paffen na początku konferencji prasowej AGCO/Fendt, odnosząc się do comiesięcznego wskaźnika klimatu biznesowego określonego przez CEMA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Rolnych). Miesięczne średnie wartości pochodzące od około 140 ankietowanych właścicieli, dyrektorów zarządzających i członków zarządów pozostają nadal stabilne w fazie wzrostu, jednak plasują się nieco poniżej wartości z poprzedniego roku. W regionie Frühdrusch rozpoczęły się już zbiory zbóż. W innych regionach wkrótce zaczną się żniwa. Eksperci rynkowi ponownie zakładają „normalne” zbiory w Europie po roku suszy. Jak w rzeczywistości rosnąć będą plony, jakość, ceny rynkowe i ostatecznie dochody gospodarstw w ciągu najbliższych kilku miesięcy, dowiemy się w nadchodzących miesiącach. Z pewnością wzbudza to ogólną ciekawość.”

Niemiecki rynek ciągników na wiarygodnym poziomie

„Oficjalne dane Federalnego Biura ds. Pojazdów Silnikowych dotyczące rejestracji ciągników w Niemczech 2019 na pierwszy rzut oka prezentują się naprawdę nieźle. W okresie od stycznia do maja zarejestrowano łącznie 12 038 ciągników. Było to o 21,7 procent więcej niż w poprzednim roku”, powiedział Paffen, wskazując, że wpływ na to mają nadal efekty specjalne wczesnych zatwierdzeń pod koniec roku 2017 i w konsekwencji niższa liczba rejestracje na początku roku 2018. Niemniej jednak niemiecki rynek ciągników plasuje się obecnie na stosunkowo solidnym poziomie. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy udział marki Fendt na rynku ciągników od zero KM wynosi 23,9 procent, od 51 KM – 29,4 procent i od 201 KM – 42,6 procent, co daje nam pierwsze miejsce. „Naszym celem jest dalsza poprawa bardzo dobrej pozycji rynkowej Fendt w Niemczech do końca bieżącego roku. Cieszymy się z zaufania klientów i dobrej współpracy z niezależnymi partnerami dystrybucyjnymi marki Fendt”, podkreślił.

Zwiększenie liczby sprzedanych sztuk i udziałów w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej

Europa Zachodnia i Środkowa – bez Turcji – jest i pozostanie w ciągu najbliższych kilku lat regionem o najwyższych wartościach sprzedaży Fendt. „Od wielu lat warunki ekonomiczne w Europie są niezawodne i stabilne dla naszych klientów, a także dla nas jako firmy będącej eksporterem o ugruntowanej pozycji we wszystkich uzasadnionych szczegółowych dyskusjach. Ma to wiele wspólnego z euro i Unią Europejską”, powiedział Prezes zarządu AGCO/Fendt, po czym stwierdził: „Firmie Fendt udało się zwiększyć liczbę sprzedanych sztuk i udziały w rynku maszyn rolniczych w Europie. Przy wartości 8,7 procent w roku 2018 osiągnęliśmy nowy szczyt, jeżeli chodzi o ciągniki o mocy od zera koni mechanicznych i jesteśmy na dobrej drodze do dalszego zwiększenia naszego udziału na rynku również w tym roku. W segmencie dużych ciągników o mocy ponad 200 KM Fendt, ze swoim udziałem w rynku wynoszącym około 30 procent, zdecydowanie plasuje się na pierwszej pozycji w Europie.“

We Francji korzystny trend dla marki Fendt utrzymuje się również w tym roku. Planowana jest sprzedaż 4000 ciągników Fendt po 3450 sztukach sprzedanych w poprzednim roku. We Włoszech zespół Fendt po raz pierwszy w zeszłym roku przekroczył granicę 1000 sztuk i zmierza w tym roku do poziomu 1200 sztuk. W Wielkiej Brytanii istnieją bardzo dobre szanse na sprzedanie po raz pierwszy ponad 1000 ciągników Fendt, mimo zawirowań związanych z Brexitem. Również w Hiszpanii, Skandynawii, Polsce, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Austrii i krajach Europy Środkowej zauważalny jest wzrost sprzedaży sztuk maszyn i udziałów w rynku.

Paffen wydawał się przekonany, że profesjonalna współpraca z wszechstronną i niezależną siecią sprzedaży Fendt jest i była decydująca dla tego sukcesu rynkowego. Marka Fendt od lat zajmuje pierwsze miejsce w corocznym ogólnoeuropejskim badaniu zadowolenia dealerów z głównych dostawców.

W Rosji AGCO wdraża strategię Route 66, która odniosła już sukcesy w Europie Zachodniej. „Marka Fendt, z własną organizacją sprzedaży Fendt ESO z Moskwy, będzie obsługiwać partnerów dystrybucyjnych Fendt w Rosji. Wraz z nową organizacją sprzedaży Fendt oczekujemy rozsądnego wzrostu sprzedaży całej linii produktów w Rosji począwszy od roku 2020.“

Sprzedaż ciągników nadal wzrasta

Rok 2018 był dla marki Fendt najbardziej udanym rokiem w niemal 90-letniej historii istnienia firmy. „Zgodnie z zapowiedziami byliśmy w stanie zwiększyć sprzedaż ciągników o kolejne 12 procent, osiągając poziom 16 806 sztuk. Udział eksportu pozostał na poziomie 66 procent, porównywalnym z poprzednim rokiem. Wzrost ten nadal trwa. Aktualnie w roku 2019 planujemy sprzedaż 18 000 ciągników Fendt plus X. Tym samym zbliżymy się o krok do osiągnięcia celu, jakim jest sprzedaż 20 000 ciągników w roku 2020.“

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię