Rolnik nie może przewozić na przyczepie saletry. Kontrowersyjne przepisy coraz bardzie problemowe   

Najnowsze

ELEWAR przekaże 300 ton owsa dla koni utrzymywanych w drobnych ośrodkach jeździeckich

Minister Jan Krzysztof Ardanowski odpowiadając na potrzeby hodowców koni sportowych i ośrodków jeździeckich​ podjął decyzję o zabezpieczeniu,...

ARiMR: Są dodatkowe pieniądze na kredyty preferencyjne

Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o pomoc w formie preferencyjnych kredytów z dofinansowaniem ARiMR, mogą składać wnioski...

Traktor z przyczepą zsunął się z promu do Warty

Do niecodziennego wypadku doszło dziś (4 kwietnia) na przeprawie promowej w Dębnie.Około godziny...

Przewóz towarów niebezpiecznych odbywa się na podstawie międzynarodowej konwencji dotyczącej drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych. Przepisy umowy ADR są nowelizowane w cyklu dwuletnim. Od dnia 1 lipca 2017 r. należy stosować przepisy nowej umowy, które dosyć mocno oddziaływają na rolników w odniesieniu do przewozu nawozów zawierających azotan amonu (saletra amonowa).

Zgodnie z brzmieniem załączników do umowy rolnicy którzy transportują nawozy zawierające azotan amonu przewożony w ilości powyżej 1000 kg podlega przepisom umowy ADR, czyli:

  • Kierowca przewożący towary niebezpieczne powinien mieć ukończone 21 lat oraz odbyć kurs podstawowy ADR. Szkolenie trwa trzy dni i zakończone jest egzaminem testowym. Koszt szkolenia to ok. 400-500 zł (w zależności od ośrodka).
  • Pojazd przewożący towary niebezpieczne musi być odpowiednio wyposażony (powinien posiadać tzw. skrzynkę ADR).
  • Pojazd powinien mieć trzy gaśnice : 2 kg, 6 kg i 4 kg ( lub 2 x 2 kg).
  • Pojazd powinien być oznakowany z przodu i z tyłu pomarańczowymi tablicami, bez numerów.

W minionym roku w tej sprawie interweniowała u Ministra Infrastruktury Pana Andrzeja Adamczyka Krajowa Rada Izb Rolniczych., która podkreślała, że tak dynamiczna zmiana przepisów spowoduje drastyczne zmiany cen nawozów azotowych w Polsce i wobec nadchodzącego sezonu wegetacyjnego może sprawić wiele problemów dla rolników. Obostrzenia w transporcie podwyższą koszty produkcji rolnej, co w związku z niską opłacalnością produkcji rolnej będzie kolejnym obciążeniem dla osób prowadzących działalność rolniczą. Natomiast ograniczenie dostępu do nawozów azotowych w tym saletry amonowej, która jest najbardziej uniwersalnym nawozem, spowoduje spadek plonów
i pogorszenie ich jakości.

Pismo KRIR w sprawie produktów na bazie azotanu amonu>>>KLIKNIJ

Niestety przepisy w sprawie przewozów towarów niebezpiecznych już obowiązują i niestety docierają do naszej redakcji sygnały, że rolnicy są coraz częściej kontrolowani w tym zakresie przez Inspekcję Transportu Drogowego.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię

Zamów koszulkę
kalendarz dostaniesz

1 338 Obserwujący
Obserwuj

Czytaj również

Wielkopolska: ASF w stadzie gdzie było ponad 10 tyś. świń

Główny Lekarz Weterynarii poinformował o wyznaczeniu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 2 w 2020 r. ogniska afrykańskiego pomoru...

Zasiłek opiekuńczy dla ubezpieczonego w KRUS

Ubezpieczonemu rodzicowi, który sprawuje osobistą opiekę nad dzieckiem – w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły lub innej...

KRUS: przedłużenie wypłat rent rolniczych i innych świadczeń

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w wydanym komunikacie informuje, że o trzy miesiące zostanie przedłużona wypłata:rent rolniczych z tytułu niezdolności do...

Pola po dwóch stronach granicy – ułatwienia dla rolników

Na wniosek ministra rolnictwa i rozwoju wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego wprowadzone zostały ułatwienia w przekraczaniu granicy przez rolników, którzy prowadzą działalność rolniczą...

Najważniejsze rozwiązania Tarczy Antykryzysowej dla rolnictwa

Prezentowane rozwiązania mają na celu przeciwdziałanie skutkom COVID-19 - epidemii, z którą aktualnie walczy cały świat. To nie koniec podobnych rozwiązań. Trwają...

Więcej artykułów