Rozpoczął się nabór wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW za 2019 r. Nabór potrwa do 15 maja br.

Od 15 marca br. w biurach powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa można składać wnioski o przyznanie płatności za 2019 r. Tak jak w roku 2018, stosowane są następujące rodzaje płatności bezpośrednich:

  • jednolita płatność obszarowa,
  • płatność za zazielenienie,
  • płatność dodatkowa,
  • płatność dla młodych rolników,
  • wsparcie związane z produkcją (płatność do bydła, płatność do krów, płatność do owiec, płatność do kóz, płatność do powierzchni upraw roślin strączkowych na ziarno, płatność do powierzchni upraw roślin pastewnych, płatność do buraków cukrowych, płatność do ziemniaków skrobiowych, płatność do truskawek, płatność do pomidorów, płatność do chmielu, płatność do lnu, płatność do konopi włóknistych),
  • płatność niezwiązana do tytoniu (w ramach przejściowego wsparcia krajowego).

Ponadto, na jednym formularzu wniosku można ubiegać o przyznanie także płatności obszarowych realizowanych w ramach PROW 2014-2020 (płatności ONW, płatności rolno-środowiskowo-klimatycznej, płatności ekologicznej, premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej) oraz w ramach PROW 2007-2013 (płatności kontynuacyjnej na zalesianie).

Rolnicy, którzy w 2015 r. przystąpili do systemu dla małych gospodarstw, otrzymają płatność w ramach tego systemu, zastępującą inne płatności finansowane z budżetu unijnego. Wystąpienie z systemu dla małych gospodarstw jest możliwe w terminie do 30 września br. Nie jest już natomiast możliwe przystąpienie do tego systemu.

Termin składania wniosków o przyznanie płatności za 2019 r. potrwa do 15 maja br.Możliwe jest również złożenie wniosku po tej dacie, nie później jednak niż do dnia 9 czerwca 2019 r., ale spowoduje to sankcje w postaci obniżenia kwoty płatności o 1% za każdy dzień roboczy zwłoki.

Wnioski składa się za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus udostępnionej na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i­­ Modernizacji Rolnictwa:http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/system-teleinformatyczny-arimr-wniosek-przez internet/ewniosekplus.html.

Rolnicy, którzy w tym roku będą korzystać z e-wniosku po raz pierwszy, by uzyskać do niego dostęp, powinni najpierw utworzyć konto. W tym celu trzeba wejść na stronę www.arimr.gov.pl w zakładkę eWniosekPlus. Tu podać  trzy dane weryfikacyjne:

  • numer identyfikacyjny producenta – „numer gospodarstwa”,
  • kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2018 (w przypadku gdy rolnik w danym dniu otrzymał więcej niż jeden przelew należy wprowadzić kwotę z największego przelewu, w przypadku braku otrzymania przelewu od ARiMR w roku 2018 należy wprowadzić wartość 0),
  • 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego wskazanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Zalecane jest również wskazanie adresu e-mail – pole nieobowiązkowe. Na ten adres Agencja będzie przesyłała ewentualne powiadomienia. Po poprawnej weryfikacji system automatycznie założy konto oraz pozwoli na wprowadzenie indywidualnego hasła w celu zapewnienia możliwości ponownego logowania do systemu.

Złożenie wniosku w formie papierowej jest możliwe jedynie dla tych rolników, którzy nie są w stanie złożyć wniosku w wersji elektronicznej i jednocześnie nie mogą skorzystać z pomocy technicznej zapewnionej przez biuro powiatowe ARiMR. Wniosek w wersji papierowej może zostać złożony w następujący sposób:

  • osobiście do biura powiatowego ARiMR lub
  • za pośrednictwem osoby trzeciej lub
  • przesłany pocztą lub
  • przesłany/dostarczony za pomocą kuriera lub firmy kurierskiej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię