Drakkar jest odpowiedzią firmy JOSKIN na pojazdy z systemem zsuwania. Szczególna cecha tej przyczepy polega na tym, że taśma przenośnika zamontowanego w podłodze maszyny zwija się i rozwija z tyłu pojazdu (przy pomocy opatentowanego urządzenia wspomagającego – Catena® – zależnie od modelu) i że towarzyszy temu ruch ścianki przedniej. A więc, jeśli taśma zwija się do tyłu, to ścianka przednia także przesuwa się do tyłu, co zapewnia całkowity wyładunek przyczepy. Przy czym przewożony ładunek nie jest ugniatany.
Przyczepa Drakkar istnieje obecnie w 12 wersjach, które różnią się długością skrzyni lub też jej wysokością. Składana burta jest sterowana hydraulicznie i może być zamontowana z prawej lub z lewej strony.
Możliwe jest więc założenie takich burt z obu stron przyczepy, jednak nie przewiduje się tego typu montażu na rynek europejski, gdyż skrzynia przekraczałaby nieznacznie dopuszczalną szerokość, tzn. 2550 mm.
Składana burta o wymiarach 4700 mm x 800 mm znajduje się z przodu skrzyni, niezależnie od modelu. Nadstawka jest wykonana z takiego samego materiału jak reszta skrzyni, tzn. z poliestru wzmocnionego włóknem szklanym i zabezpieczonego przeciw promieniom UV, co nadaje jej powierzchni minimalną przyczepność i sprawia, że ładunek (glina lub ziemia) się na niej nie osadza .
Składana burta jest sterowana za pomocą dwukierunkowego gniazda ciągnika lub bardziej komfortowo – sterownikiem. Ze względów bezpieczeństwa, składana burta po podniesieniu jest blokowana również mechanicznie, aby uniknąć strat ładunku wskutek jakiegokolwiek luzu powstałego na nierównej drodze.
Zobacz również:
MRiRW: Wspieranie zakupu maszyn tego samego typu – niezasadne